Życie w okupowanej Warszawie ("Kamienie na szaniec")
Temat: Życie w okupowanej Warszawie
Lekcję rozpoczynam filmem, który na każdym chyba robi wrażenie: "Miasto ruin".
Tłumaczę, że dziś spróbujemy odtworzyć realia życia okupowanej Warszawy. Dzielę klasę na kilkuosobowe zespoły. O tym, jak to robię, możesz przeczytać tutaj.
Uczniowie, odnosząc się do znajomości treści całej lektury, odpowiadają na pytania zawarte na karcie:
- Jak wyglądały ulice?
- Jakie były warunki życia?
- Co oznaczało hasło "Nur fur Deutsche" i gdzie je zamieszczano?
- Czy funkcjonowały szkoły? Gdzie i czego się uczono?
- Jaka działalność zaczęła się rozwijać?
- W jaki sposób zarabiano na życie?
- Gdzie można było cokolwiek kupić?
- Jakie represje zaczęto stosować wobec cywilów?
- Kogo spotykano na ulicach?
- Jakie uczucia towarzyszyły mieszkańcom?
Uczniom wymagającym wsparcia daję wskazówkę, by skupili się szczególnie na rozdziale "W burzy i we mgle".
Przykład uzupełnionej karty:
Komentarze
Prześlij komentarz